Kunskap är roligt

 

Varje dag får vi massor med frågor på framför allt mejl, telefon och i våra butiker.
Det mesta kan vi som ”rinnande vatten” men det kommer alltid nya frågor så emellanåt måste vi kolla upp lite extra för att kunna ge de rätta svaren. Det gör vi t ex genom att ta reda på exakt vilken väg och med vilka transportmedel våra krossade tomater kom till Järna eller var i Umeå kan man köpa Saltå sojamjöl.

Vi tycker det är kul att stå till tjänst och ju fler frågor vi får ju mer lär vi oss. En som tycker det är väldigt roligt är Matilda som jobbar i vår butik på Söder i Stockholm. Hon säger så här:

Mat   –   Bröd   –   Dofter   –   Kunskap   –   Smakupplevelser

Under min tid i Saltå Kvarn butiken här på Söder i Stockholm  har jag lärt mig så otroligt mycket.
Ni kunder är enormt medvetna och intresserade. Frågor som jag får under en dag kan variera ifrån allt som rör surdeg och dess egenskaper till antroposofi och biodynamisk odling.

- Varför är inte era aprikoser gula?

- Är det verkligen så miljömedvetet att frakta solroskärnor ända från Kina?

- Vad är det som är så bra med en baksten?

- Är det någon skillnad på vetemjöl och vetemjöl special?

Ja……………. Allt!
Detta vill jag verkligen tacka för. Varje dag ger ni mig möjligheten att lära mig någonting nytt! Jag vill uppmana er att fortsätta vara intresserade och frågvisa! Kunskap är underbart!

Välkomna in i butiken :-)

Varma hälsningar i höstmörkret från Matilda

One thought on “Kunskap är roligt

  1. Ping: När det går rätt till – hurra » Victoria Ahlén

Kommentera

