Saltå Kvarn ligger femma

Tvättsåpan Grumme och elbolaget God el uppfattas som ­Sveriges grönaste varu­märken 2009, enligt en undersökning av varumärkesbyrån Differ, skiver DN idag. För andra året i rad har Differ genomfört undersökningen Sveriges grönaste varumärke. Hur gröna upplevs varumärkena och hur viktigt är det egentligen för konsumenterna? Differ har låtit svenska folket rangordna sammanlagt 110 varumärken i 9 branscher.

Saltå Kvarn är nykomling på listans femteplats. Kul tycker vi förstås. Men ändå inte tillräckligt – vi vill vara bäst…..

Vilket är grönaste varumärket?
(fjolårets placering)
Svar på öppen fråga:
1. Grumme (2)
2. Coop Änglamark (1)
3. Arla (5)
4. Skona (4)
5. Saltå Kvarn (ny)

9 tankar på “Saltå Kvarn ligger femma

    1. ununger Inläggets författare

      Hej Kristoffer
      Visst är det kul att vi finns med på listan. Särskilt med tanke på att vi inte lagt en krona på reklam de sista sju åren.

      Svara
  1. Jennifer

    Om jag förstod undersökningen rätt så var det vid en öppen fråga om vilket varumärke man tyckte var grönast som Saltå Kvarn hamnade på en femteplats. En öppen fråga betyder ju att man då inte fick se en massa varumärken och peka på det man ansåg var grönast, utan spontant svara det man kom på. Och med tanke på att urvalet var hela Sverige, och att Saltå Kvarn är mest känt i Stockholm, så är en femteplats en otroligt bra placering! Heja Saltå kvarn!

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s